طراحی و تولید انواع یخچال صنعتی طراحی و تولید انواع یخچال صنعتی .

طراحی و تولید انواع یخچال صنعتی

انواع یخچال صنعتی | مهم ترین کاربردهای یخچال صنعتی

یخچال صنعتی چیست؟

از یخچال صنعتی برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی مانند هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها،  و فست فود ها و غیره طراحی و ساخته می شوند. یخچال صنعتی به گونه ای طراحی و تولید می شوند که مواد را در دمای خاص نگهداری کنند.

استفاده از یخچال صنعتی در هر آشپزخانه صنعتی امری ضروری و لازم است. این نوع از یخچال ها در ابعاد و اندازه ها و اشکال مختلفی و برای مصارف گوناگون ساخته و استفاده می شوند. نوع یخچال هایی که در صنعت داروسازی استفاده می شوند با انواعی که در فروشگاه ها و سوپر مارکت ها مورد استفاده قرار می گیرند از نظر ویژگی هایی مانند اندازه و دمای تولیدی متفاوت هستند.

استفاده از یخچال های صنعتی باعث می شود تازگی مواد غذایی حفظ شود و همچنین برای مدت طولانی ای مقادیر زیاد مواد غذایی را نگهداری می کنند. یخچال های صنعتی با توجه به حجم و ظرفیت شان برای آشپزخانه های صنعتی و کافی شاپ مناسب هستند.

یخچال صنعتی انرژی و مصرف بیشتری نسبت به مدل های خانگی دارند. زیرا آن ها با اجزای مانند اپراتور و فن های خنک کننده، گرم کننده های ضد برفک و کمپرسور های با کارایی بالا طراحی و تولید شده اند. اما با این حال برای آشپزخانه های صنعتی بسیار با صرفه است و البته ضامن حفظ کیفیت مواد غذایی خواهند بود.

یخچال های بزرگ و یخچال صنعتی هوای گرم را به بیرون از محیط نگهداری مواد غذایی انتقال می دهند و از این طریق دمای داخل یخچال پایین نگه داشته می شود. بنابراین اندازه این قبیل یخچال صنعتی با استاندارد های خانگی فرق دارد و متناسب با موارد استفاده ای که دارند، تولید و عرضه می شوند. یخچال های صنعتی اعم از یخچال فروشگاهی، یخچال ایستاده، یخچال سوپر مارکتی، شیشه خم، فریزر خوابیده، صندوقی، فریزر ایستاده، پرده هوا و ... با استاندارد های روز در کشور طراحی و تولید می شوند.

انواع یخچال صنعتی:

یخچال های صنعتی با توجه هدف استفاده به اشکال مختلف با ویژگی های مختلف وجود دارند.

·        یخچال صنعتی عمودی (ایستاده):

یخچال های صنعتی عمودی دارای قفسه بندی می باشند. یخچال های صنعتی عمودی از لحاظ جنس درب به دو مدل تفسیم می شوند. مدل هایی که درب آن ها از جنس فولاد ضد زنگ است و مدل هایی با درب شیشه ای. مدل هایی که درب آن ها از جنس فولاد ضد زنگ هستند به این دلیل که نسبت به ضربه مقاوم هستند و دارای طول عمر بیشتری هستند بیشتر ترجیح داده می شوند. اما مدل هایی که دارای درب شیشه ای هستند اجازه می دهند محصولات درون یخچال بدون باز کردن درب یخچال قابل مشاهده باشند و این مدل مناسب موقعیت هایی است که لازم است مواد درون یخچال دیده شود. یخچال های صنعتی عمودی یا یخچال های صنعتی ایستاده در انواع مختلف با سایز ها و ارتفاع های مختلف موجود می باشند. این یخچال ها می توانند تک درب یا دو درب یا حتی سه درب باشند. از انواع یخچال صنعتی ایستاده با درب شیشه ای یخچال ایستاده شیشه تلویزیونی می باشد که مناسب برای استفاده در قنادی ها، شیرینی فروشی ها و کیک فروشی ها می باشد.

·        یخچال صنعتی کابینتی:

یخچال های صنعتی کابینتی علاوه بر قفسه، کشو نیز دارند. بیشترین دلیل انتخاب این نوع یخچال صنعتی مشکل کمبود جا می باشد. اگر هم به کابینت و هم به یخچال احتیاج دارید و جایی برای هر دوی آن ها به صورت جداگانه ندارید یخچال های صنعتی کابینتی انتخاب مناسبی برای شما می باشد. یخچال های صنعتی کابینتی با درب های شیشه ای و درب های استیل موجود می باشند و با توجه به اندازه ی مورد نیاز این نوع یخچال صنعتی در انواع دو درب تا شش درب و چهار کشو تا نه کشو موجود می باشد.

مهم ترین کاربرد های یخچال صنعتی:

کاربرد یخچال صنعتی به مراتب بیشتر از یخچال های خانگی و معمولی است و از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است. یخچال های صنعتی برای تحقق الزامات تعیین شده بر اساس ویژگی های خاص هر صنعت طراحی و تولید می شوند. صنایع اصلی که به سیستم های برودتی یا خنک کننده نیاز دارند عبارتند از:

·        دارویی

·        صنایع غذایی

·        صنایع نوشیدنی

·        صنعت میوه ( سردخانه ها)

·        مواد شیمیایی و پتروشیمی

استفاده از یخچال صنعتی در صنایع مواد غذایی به مراتب بیشتر از صنایع دیگر است.

آیا در خصوص یخچال صنعتی سوالی دارید؟

گروه تولیدی و صنعتی تجهیز گستر، تولید کننده و تامین کننده پیشرو یخچال صنعتی و طراحی آشپزخانه صنعتی و تجهیزات  آشپزخانه صنعتی است که راه حل های سفارشی را برای نیاز های مختلف مشتریان ارائه می دهد.

یخچال صنعتی صنعتی شرکت تجهیز گستر خاورمیانه، یک سرمایه گذاری عالی است. یخچال صنعتی شرکت تجهیز گستر با دوام و کاربردی است و در برابر شرایط شدید در هر شرایطی سازگار است و برای استفاده های صنعتی و نهادی ایده آل است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص یخچال صنعتی، فرآیند تولید یخچال صنعتی و همچنین اطلاع از قیمت یخچال صنعتی، به سایت تجهیز گستر خاورمیانه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان و متخصصان تجهیز گستر از طریق شماره تماس های ۰۲۱۴۴۳۷۴۲۸۳ و ۰۹۱۲۸۲۹۹۷۹۳ در ارتباط باشید.


برچسب: یخچال صنعتی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۱:۴۲ توسط:شرکت تجهیز گستر خاورمیانه موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده